Citroën nabízí vysoce účinné motory

citroen_motor_pute_tech.JPG

Citroën nabízí stále účinnější motory, jako jsou například nové Euro VI BlueHDi využívající nejúčinnější technologii na zpracování oxidů dusíku a snížení emisí CO2.

Tyto motory jsou k dispozici u nových vozů C4 Picasso a Grand C4 Picasso s výkonem 150 k a u DS5,kde je montován motor o výkonu 180 k. Do nové skupiny patří i benzinové motory PureTech, které jsou nyní vybaveny turbokompresorem.

Motor typu BlueHDi, který se poprvé objevil u nového Citroënu C4 Picasso ve verzi BlueHDi 150 k (s manuální šestistupňovou převodovkou a automatickou šestistupňovou převodovkou) a v nejbližší době doplní nabídku u DS5 ve verzi BlueHDi 180 k (s automatickou šestistupňovou převodovkou), nabízí řadu výhod: vyšší výkon, nízkou spotřebu a šetrný přístup k životnímu prostředí. Nový systém SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaný hned před filtr pevných částic průběžně přeměňuje oxidy dusíku na vodní páru (H2O) a dusík (N2), které jsou neškodné. U motoru HDi 150 v novém C4 Picasso dosahují emise CO2 minimálně 110 g/km (117 g/km s BVA). Spotřeba ve smíšeném provozu se pohybuje na úrovni 4,2 l/100km a při mimoměstském provozu je 3,8 l/100km. U motoru HDi 180 BVA v DS5 jsou emiseCO2 114 g/km. Tyto nové motory již dnes splňují normu EURO 6.

Nová nabídka benzinových motorů PureTech

Motory, které byly vyvinuty a vyrobeny ve Francii, používají inovativní, účinné a úsporné technologie. Tento typ motorů se poprvé objevil ve formě nového benzinového tříválce bez přeplňování (1 litr 68 k a 1.2 litru 82 k). Nyní se rozšiřuje o verzi s turbokompresorem e-THP 130, což je první benzinový motor skupiny PSA Peugeot Citroën splňující normu Euro 6. Motor e-THP 130 je výkonný (130 k při 5 500 1/min a maximální točivý moment 230 N.m při 1 750 1/min), ale také šetrnější k životnímu prostředí (emise CO2 110 g/km). Tento nový typ benzinových motorů je výkonnější a ekologičtější. Výsledkem je +15 % výkonu a až -25 % spotřeby a emisí CO2 oproti předchozím generacím.

Motor VTi 68 je v nabídce u C3, verzí VTi 82 jsou opatřeny vozy C3 a DS3, zatímco C4 bude prvním vozem skupiny, který bude mít od začátku roku 2014 v nabídce motor e-THP 130. Nabídka bude doplněna o motor e-VTi 82 PureTech  ETG. Jde o první motor PureTech s technologií Stop&Start poslední generace a pilotovanou převodovkou ETG. Tato pětistupňová převodovka s funkcí pojezdu a vylepšeným mapováním plynového pedálu je dalším krokem vpřed. Emise škodlivin je na úrovni 95 g/km CO2 a má smíšenou spotřebu 3,9 l/ 100 km (u C3 a DS3)