Čeští zákazníci si oblíbili pokročilé technologie pneumatik Continental

ContiSportContact 5_ContiSeal.jpg

Společnost Continental pravidelně přináší inovace, jež významně ovlivňují směřování celého odvětví.

Odborníci vyvíjejí technologie zlepšující kvalitu jízdy v aspektech bezpečnosti a komfortu jízdy. Mezi nejnovějšími figuruje konstrukční inovace pneumatik ContiSilentpro co nejtišší jízdu na každém povrchu. Významným milníkem bylo též představení samozacelující technologie pneumatik ContiSealnebo uvedení pneumatik s bezpečnostní konstrukcí SSR.

ContiSilent – vyvinuto pro komfortní jízdu bez hluku

Technologie ContiSilentje reakcí společnosti Continental na poptávku automobilek i jejich zákazníků po řešení, jež by spolehlivě eliminovalo hluk v interiéru vozu způsobený provozem pneumatik. Přináší řešení v podobě vnitřního tlumiče z polyuretanové pěny, jenž po nalepení na vnitřní stranu pod běhounovou částí pneumatik díky svým vlastnostem působí tlumicím účinkem při jejich odvalování. Bez ohledu na povrch vozovky může být hluk v interiéru vozidla s pneumatikami vybavenými technologií ContiSilentnižší až o 9 dB, což přispívá k maximálnímu komfortu pasažérů.

ContiSilentpřitom nijak neovlivňuje výkonnost ani další klíčové parametry pneumatik, jako jsou brzdění, handling nebo výkonnost na mokrém povrchu. Stejně tak mohou být pneumatiky s touto technologií montovány na jakýkoli typ vozidla bez zvláštních nároků na postup či speciální ráfky. Jako první instaluje letní pneumatiky ContiSilentz řady ContiSportContact 5 P Audi na svoje modely RS 6 Avant a RS 7 Sportback.

Moderní řešení nečekaných defektů s ContiSeal

Další z technologií budoucnosti, které Continental úspěšně převedl do praktického života už v roce 2008, je systém pro zacelení poškozených běhounů pneumatik ContiSeal. Až v 80 % případů, kdy je běhoun zvenčí narušen průpichem cizího předmětu o průměru do 5 mm, například hřebíkem, se dokáže jím vybavená pneumatika sama zacelit, a umožní tak řidiči pohodlně dojet do nejbližšího pneuservisu. Mezi rameny na vnitřní gumě pneumatiky je totiž umístěna vrstva unikátní viskózní tmelící látky. ContiSealbuď vniklé těleso obklopí, a zamezí tak úniku vzduchu z pneumatiky, anebo v případě jeho vypadnutí zaplní a utěsní vzniklý otvor, aniž by došlo k poklesu tlaku vzduchu v pneumatice.

Pneumatiky s touto technologií si zachovávají vynikající jízdní vlastnosti standardních modelů Continental a lze je použít pro všechny typy vozů bez speciálních konstrukčních požadavků. Nejprodávanější pneumatikou v České republice s technologií ContiSealje ContiSportContact 5 v rozměru 235/45 R17 94 W a 235/40 R18 95 W. Technologie je aplikována na letní i zimní pneumatiky.

 

 

Bezpečný dojezd díky systému SSR

Systém mobility SSR (SelfSupportingRunflat) zajišťuje dostatečný provoz v případě nečekaného úniku vzduchu. Klíčové je pro něj zesílení bočnice, jež i v případě poklesu tlaku v pneumatice umožní řidiči při rychlosti do 80 km/h ujet vzdálenosti až 80 km. Jelikož se jedná o velmi komfortní řešení a řidič si díky němu poškození pneumatiky nemusí ihned všimnout, je třeba doplnit SSR instalací funkčního systému kontroly tlaku, který poškození ihned ohlásí na přístrojové desce vozidla.

Pneumatiky Continental se systémem SSR lze montovat na všechny standardní ráfky kol, umožní-li to schválení výrobce.

 

Foto:Continental Zdroj:motorinfo.cz