GM vyvíjí elektrické modely Chevrolet Cruze

Cruze EV 1.jpg

General Motors oznámil start projektu, jehož cílem je zjistit požadavky trhu a akceptovatelnost pro zákazníky elektrických automobilů v Koreji. Projekt zahrnuje flotilu elektrických automobilů na bázi úspěšného modelu Chevrolet Cruze.

Výsledek společného vývoje GM Daewoo, LG Chem a LG Electronics - elektrické vozy Cruze, budou součástí demo flotily která bude operovat v Soulu, hlavním městě Jižní Koreji. Záměrem projektu je rozvíjet základní znalosti a schopnosti GM ve sféře elektrifikace vozů, mezi které patří baterie, elektrické motory, regulace energie a nabíjení. Poskytne údaje z reálného života o tom, jak zákazníci přijímají bateriové elektrické vozy, zjistí jízdní návyky a způsoby nabíjení, přičemž se bude podílet na nákladech a zdrojích. Je klíčovou iniciativou globální strategie GM vývoje baterií a elektrických vozů. Očekává se, že projekt odstartuje koncem října. Demonstrační flotily GM s jinými partnery budou později v tomto roce představené i v jiných městech.

Předváděcí flotila vozů Cruze EV jako první přinese plnohodnotné elektrické sedany, které budou na cestě poháněné bateriemi od LG Chem a pohonným systémem (motor/invertor) od LG Electronic. Předváděcí flotilu EV GM v Jižní Koreji budou tvořit modely Chevrolet Cruze a GM Daewoo Lacetti Premiere. GM v současnosti prodává tento vůz pod lokálním pojmenováním v Jižní Koreji.

„Projekt Cruze EV posiluje záměr GM být lídrem ve vývoji elektrických vozů a zelených technologií, stavějíc na našem portfoliu hybridů a modelu Chevrolet Volt," řekl Karl Stracke, viceprezident GM Global Vehicle Engineering. „Poznatky z tohoto a dalších demo projektů nám pomohou dodávat našim zákazníkům nejlepší vozy na světě."

Cruze EV je vybavený baterií s kapacitou 31 kWh, která vyvine maximální výkon 150 kW. Důsledné monitorování flotily umožní určit dojezd vozu této velikosti ve skutečném životě. Při specifickém testovacím režimu pod vedením LG Chem, mohou předváděcí vozy dosáhnout dojezd až 160 km. Dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a vyvinout nejvyšší rychlost 165 km/h. Po připojení na běžnou domácí zásuvku s napětím 220V se Cruze EV dobije za 8 až 10 hodin. Součástí požadavků na demonstrační flotilu je testovat „rychlo nabíjení", aplikaci, která by mohla významně zkrátit čas nabíjení.

„Ačkoli je před námi ještě hodně práce, naše schopnost vyvinout tento vůz za méně, než jeden rok je potvrzením našich velmi slibných plánů, které máme pro naše zákazníky v Koreji a na celém světě," řekl Mike Arcamone, GM Daewoo prezident a CEO.

Protože soustava baterií často zabírá zavazadlový prostor, je v případě modelu Cruze EV připevněná na spodek karosérie. Díky tomu má Cruze EV stejný zavazadlový prostor jako běžné vozy se spalovacím motorem.

„Rozšiřování domácího trhu elektrických vozů přináší zvýšení významu spolupráce mezi GM Daewoo a LG Chem," řekl Peter Bahnsuk Kim, místopředseda a CEO LG Chem. „Během posledních dvou let jsme s GM vytvořili silné partnerství a nyní se těšíme na vytvoření takového partnerství s GM Daewoo v naší zemi."

GM spolupracuje LG Chem od roku 2008. Je exkluzivním dodavatelem bateriových jednotek pro Chevrolet Volt, elektrický vůz s prodlouženým dojezdem. Volt přichází na trh v USA v tomto roce. Vývoj demo flotily vozů Cruze EV tuto spolupráci ještě rozšíří.

Fotogalerie k článku