Porsche se zaměřuje na elektropohony

Porsche_Cayenne_S_Hybrid_1.jpg

Společnost Porsche intenzivně pracuje nejen na dalším vývoji hybridního pohonu, který je již v sériové výrobě. V souladu s dalším rozvojem strategie „Porsche Intelligent Performance" se navíc chystá testovat i vývojové modely na bázi Porsche Boxster poháněné pouze elektrickým pohonem.

Cílem je dosáhnout dalšího zvýšení účinnosti a zároveň snížení spotřeby paliva a emisí. Nové testovací automobily na elektropohon ověří společnost Porsche v praxi v rámci programu „Region Stuttgart - příklad elektromobility". Trojice elektrických vozů Boxster přinese v rámci testů první důležité zkušenosti s fungováním komponentů elektropohonu a se systémem akumulátorů v čistě elektřinou poháněném automobilu. Začátek zkušebního provozu, který poskytne nejen informace o požadavcích na samotné automobily, ale také o potřebné infrastruktuře pro tzv. elektromobilitu nebo třeba statistiky o chování řidičů automobilů na elektropohon, je naplánován na počátek roku 2011.

Značka Porsche je již delší dobu známá jako aktivní zastánce elektromobility, která přispívá k ochraně životního prostředí. Ostatně, jak jinak vnímat koncepční vůz 918 Spyder s vysokovýkonným motorem uprostřed a hybridním pohonem, který propojuje svět špičkových technologií sportovních vozů a elektromobilitu ve zcela fascinující výsledek? Důkazem je skutečnost, že supersportovní vůz s výkonem přesahujícím 600 k má spotřebu paliva pouhé tři litry na 100 km a emise CO2 ve výši jen 70 g/km, čehož jinak dosahují pouze některé vozy třídy super mini.

Dalším příkladem je hybridní systém pohonu modelu 911 GT3 R Hybrid, který byl navržen speciálně pro použití v závodním voze. Šestiválcový motor s výkonem 480 k je v tomto automobilu podporován dvojicí elektromotorů s výkonem 60 kW, určených pro pohon předních kol. Místo standardních akumulátorů se pro uchování energie používá elektrický setrvačník, který při brzdění uchovává kinetickou energii a při akceleraci ji dodává elektromotorům. Překvapivé výsledky modelu 911 GT3 R Hybrid ve vytrvalostním závodě 24 hodin na Nürburgringu jasně potvrdily jeho praktickou použitelnost.

První sériový hybridní vůz značky Porsche se ukrývá v modelu Cayenne S Hybrid, který je schopen také čistě elektrického pohonu. S celkovým výkonem 380 k Cayenne S Hybrid vykazuje kombinovanou spotřebu jen 8,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši pouhých 193 g/km. Tato hybridní technologie bude použita také v modelu Panamera S Hybrid, který přijde na trh příští rok.

Fotogalerie k článku