Scania dodá v roce 2014 přibližně 1 500 vozidel na bionaftu

scania_bionafta.jpg

Společnost Scania velkou měrou podporuje provoz na alternativní paliva a klade důraz na udržitelný rozvoj.

To je ostatně stále více vidět v segmentu těžkých nákladních vozidel. Jen v roce 2014 očekává Scania v Evropě dodávku až 1 500 nákladních automobilů osazených jedním z pěti motorů Euro 6, které je možné provozovat na stoprocentní bionaftu.

"Prognóza ukazuje, že v letošním roce vyrobíme a dodáme přibližně 1 500 vozidel s motory Euro 6 připravených pro provoz na bionaftu," říká Christopher Podgorski, viceprezident Scanie pro užitková vozidla. "Na toto číslo jsem velmi hrdý, protože ukazuje, že naše investice do oblasti alternativních paliv jsou nejen nejrozsáhlejší v našem odvětví, ale rovněž se jedná o obrovský komerční úspěch. Tyto konkrétní výsledky nás pouze utvrzují v tom, že udržitelná budoucnost je zároveň budoucností ziskovou."

Scania v současné době vyrábí tři různé motory Euro 6 pro provoz na stoprocentní bionaftu: devítilitrový řadový pětiválec, třináctilitrový řadový šestiválec  a šestnáctilitrový agregát V8. Společně pokrývají rozsah výkonu 320 - 580 k a jsou vhodné prakticky pro všechny typy aplikací.

Bionafta je mezi evropskými dopravci asi nejoblíbenější alternativní palivo současnosti. Její používání je snadné, v případě potřeby může být smíchána s běžnou motorovou naftou, a zároveň pomáhá snížit emise CO2 přibližně o 65 %.

"Jediná environmentální opatření, která mají smysl, jsou ta, která jsou skutečně realizována," zdůrazňuje Magnus Höglund, produktový ředitel pro distribuční segment nákladních vozidel Scania. "Díky velikosti našeho sortimentu dodáváme na řadu trhů vozidla na bionaftu pokrývající širokou škálu aplikací. Ve skutečnosti ale dodáváme nejvíce vozidel zákazníkům v dálkové přepravě.  Pokud jde o alternativní paliva, tak jsou to právě oni, kdo nemají příliš na výběr. O to důležitější je fakt, že se nemusí vzdávat věcí, na které jsou zvyklí - mohou si koupit dobře vybavená vozidla se všemi standardními vlastnostmi Scanie a zároveň výrazně snížit emise oxidů uhlíku.

V roce 2014 očekává Scania dodání nejvíce vozidel na bionaftu na trzích, jako je Rakousko, Švédsko a Německo. Zájem ale neustále roste i na dalších trzích. Jeden největších nákupů kamionů na bionaftu pro dálkovou přepravu zatím uskutečnila švýcarská společnost Coop. Do své flotily pořídili 50 vozidel, která jim mají pomoci uskutečnit do roku 2023 velmi odvážný plán – zcela zneutralizovat emise uhlíku.

 

Foto:Scania

 

Zdroj: motorinfo.cz