TECHNICKÁ INOVACE ROKU 2014 - NOMINACE

mercedes-benz_4matic.jpg

Na ocenění nejlepšího technického řešení byly letos nominovány:

Devítistupňová převodovka v Range Rover Evoque - světové prvenství nasazení devítistupňové samočinné převodovky. Vedle počtu převodových stupňů spočívá unikátnost i v tom, že kvůli omezeným zástavbovým rozměrům příčné koncepce nejsou planetová soukolí v jedné ose.

Subaru diesel + Lineartronic + AWD - unikátní spojení naftového motoru 2.0D typu boxer, bezestupňové převodovky CVT a stálého pohonu všech kol.

Opel Intellilink (infotainment systém v Insignii) - nová generace audionavigačního systému s inovativním propojením s mobilními aplikacemi a ovládáním pomocí dotykové plošky podobné touchpadům u notebooků. Jde o první použití tohoto ovládání u neprémiového modelu.

Hybridní technologie v Porsche 918 Spyder - plug-in hybridní pohon spojující benzinový 4.6 V8/447 kW a dva elektromotory (115 kW vpředu a 96 kW vzadu), jež dávají dohromady 652 kW. Maximální rychlost vozu je 345 km/h, stovku pokoří za 2,6 s, dvoustovku za 7,2 a hranici 300 km/h prolomí za 19,9 s. Čistě na elektřinu dokáže 918 Spyder ujet až 31 km. Normovaná spotřeba činí 3,0 l/100 km.

Volvo D4 i-Art - nová generace vznětového čtyřválce, která je technicky zajímavá vstřikovacím tlakem až 250 MPa a systémem řízení i-ART se vstřikovači vybavenými tlakovými a tepelnými čidly a pomocnou řídicí jednotkou. Díky informacím o okamžitém průběhu spalování ve válcích dokáže hlavní řídicí jednotka motoru přesněji dávkovat palivo.

Světlomety Audi Matrix LED v Audi A8 - první sériová aplikace maticového světlometu, který je tvořen 25 samostatně řízenými diodami, u nichž lze individuálně měnit nejen intenzitu svitu, ale také směr. Jednou z funkcí je i přisvěcování do zatáček.

Technologie výroby karbonových dílů na BMW i3 - BMW pro karoserii elektromobilu i3 vyvinulo zcela novou technologii masové výroby uhlíkových kompozitů a následně i karosářských dílů z tohoto lehkého, ale pevného materiálu. Celý proces je rychlejší a výrazně levnější než konvenční dosud používané postupy.

Podvozek Magic Body Control pro Mercedes-Benz S - systém aktivního pérování, které na základě snímání povrchu pomocí stereokamery v čelním skle upravuje charakteristiku tlumení každého kola tak, aby byl zajištěn maximální komfort jízdy.