Toyota spouští recyklaci použitých baterií z hybridních vozů

Schéma recyklace baterií.jpg

Toyota spouští nový obchodní model k opětovné úpravě použitých nikl-metal-hydridních baterií u svých hybridních modelů.

Cílem je upravit nikl získaný ze starých baterií pro využití v nových niklových bateriích z hydridu kovu. Toyota přitom spolupracuje s podniky Toyota Chemical Engineering, Sumitomo Metal Mining a Primearth EV Energy (PEVE).

Dosud byl odpadový materiál z baterií odstavených hybridních vozů s obsahem niklu využíván jako surovina pro výrobu oceli. Díky vývoji vysoce přesného postupu třídění a extrakce může být nyní materiál dodáván přímo do procesu zušlechtění niklu. To umožňuje recyklaci „od baterie k baterii". Ke zřízení nového obchodního modelu zavedla Toyota Motor Corporation centrum Toyota HV Call Center pro recyklaci baterií a zřídila spolu se společností Toyota Chemical Engineering pokroková recyklační zařízení dimenzovaná na velkovýrobu. Při zušlechťování niklu je Toyota podporována společností Sumitomo Metal Mining. PEVE pomáhá se zajišťováním kvality při výrobě baterií. Zavedení nového systému recyklace v Japonsku přispěje k urychlení vytvoření trvale udržitelné společnosti, založené na recyklaci. Zároveň postup slouží jako modelový projekt pro moderní technologie zpětného získávání surovin recyklací.

V současné době zkoumá Toyota možnosti zavedení systému recyklace mimo Japonsko. K optimalizaci celkové bilance CO₂Toyota kromě toho plánuje použít pro přepravu materiálů nákladní vozidla, která jsou na zpáteční cestě vytížené. Tím může být zamezeno jízdám bez nákladu a dosaženo efektivnějšího provozu vozidel.

Recyklace baterií

A: Zpětné získání a transport

B: Demontáž a vytřídění (Toyota Chemical Engineering)

C: Proces zušlechtění niklu (Sumitomo Metal Mining)

D: Výroba baterií (PEVE)

Fotogalerie k článku