Toyota uvádí na trh Auris HSD

Auris_HSD.JPG

Toyota Motor Czech uvádí na trh v České republice další model s plnohodnotným hybridním pohonem Auris HSD.

Auris HSD znamená premiéru pohonu Hybrid Synergy Drive v „main stream" modelu značky Toyota. Nový pětidveřový hatchback je jako jediný vybaven plnohodnotným hybridním systémem pohonu ve vysoce konkurenční nižší střední třídě. Technologie Hybrid Synergy Drive® bude představovat základní technologii pro všechny budoucí modely této značky, což opět potvrzuje postavení Toyoty v roli ekologického leadera na cestě k trvale udržitelné mobilitě. Představení modelu Auris HSD je prvním krokem v zavádění technologie plně hybridního pohonu do všech modelů Toyota prodávaných na evropském trhu. Uvedením modelu Auris HSD se završuje modernizovaná modelová řada Auris 2010, která nabízí mnohá vylepšení co do stylu i kvality provedení interiéru. Modelové provedení 2010 přináší krom jiného kultivovanější jízdní vlastnosti a širší výběr hospodárných pohonných jednotek s technologií Toyota Optimal Drive. Nabídkou pohonu HSD je Auris 2010 v nižší střední třídě zcela jedinečný. Jedná se o vůbec první model, který umožňuje volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plně hybridním pohonem, čímž dokáže uspokojit všechna myslitelná přání zákazníků. Auris HSD navržený speciálně pro evropský trh a vyráběný v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK nabízí v dané třídě bezkonkurenční vlastnosti. Jeho uvedení změní všeobecný náhled zákazníků na technologii plnohodnotného hybridního pohonu.

Auris HSD kromě základních výhod, jako je výjimečně nízká spotřeba paliva a hladina emisí CO2, typická pro systém pohonu Hybrid Synergy Drive®, nabízí i další přednosti, kam patří každodenní použitelnost, vysoké jízdní pohodlí a pozoruhodně tichý chod plně hybridní hnací jednotky Toyota. Majitel vozu si tak může vychutnat příjemné zážitky z kultivované jízdy, které lze v rámci nižší střední třídy označit za jedinečné. Pohon Hybrid Synergy Drive® je schopen fungovat samostatně i ve spojení se zážehovým motorem 1,8 l VVT-i. Maximální systémový výkon zážehového motoru a elektromotoru činí 136 k, což Aurisu HSD umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,4 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h - to jsou výkonové parametry srovnatelné s jakýmkoli běžným hatchbackem se zážehovým nebo vznětovým motorem 2,0 l. Plně hybridní Auris naproti tomu nabídne v dané třídě špičkovou spotřebu paliva pouhých 3,8 l/100 km v evropském kombinovaném cyklu, při dosažení pozoruhodně nízké hladiny emisí CO2 jen 89 g/km (s příslušnými daňovými výhodami) - zde v nižší střední třídě nenachází konkurenci. Kromě toho Auris HSD produkuje výrazně nižší emise NOX než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Pokud se navíc Auris HSD pohybuje v jedinečném režimu elektromobilu (režim EV lze ručně navolit), produkuje dokonce nulové emise CO2 a NOX za jízdy na vzdálenost až 2 km při rychlosti do asi 50 km/h (v závislosti na stavu dobití akumulátoru a jízdních podmínkách).

Na hladké změny převodových stupňů plně hybridního systému pohonu dohlíží elektronicky řízená bezstupňová převodovka E-CVT s elektronickým řazením bez mechanické vazby. Samotná řadicí páka se po uvolnění vždy vrací do své výchozí polohy, přičemž momentální rychlostní stupeň lze zkontrolovat na ukazateli zabudovaného do kapličky přístrojů před řidičem.

Auris HSD se vyznačuje několika jedinečnými vnějšími detaily, které současně zlepšují aerodynamické parametry této verze a přispívají k co nejnižší spotřebě pohonu Hybrid Synergy Drive®. V interiéru najdeme přístroje, ovládací prvky a čalounění použité speciálně jen u hybridní verze.

Pro český trh je Auris HSD nabízen ve třech specifikacích (Luna, Sol a Lux). Základní cena modelu Auris HSD ve výbavě Luna je 549 900 Kč (s DPH) a tato specifikace obsahuje například automatickou klimatizaci, elektrický posilovač řízení (EPS), 7 airbagů včetně kolenního u řidiče, přední mlhová světla, světla LED pro denní svícení, hliníková kola, vyhřívání předních sedadel, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA+Aux-in/USB, palubní počítač, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním či asistent pro rozjezd v kopci.

Počátkem této dekády uvede Toyota celosvětově asi 10 nových hybridních modelů a začátkem 20. let Toyota plánuje nabízet všechny modely s některou variantou pohonu Hybrid Synergy Drive®. Systém pohonu byl speciálně navržen tak, aby odolával působení času a bylo možné jej snadno použít ve vozech s čistě elektrickým pohonem i vozech s vodíkovými palivovými články.

Fotogalerie k článku